فشار آمریکا به هند برای کاهش واردات نفت از ایران

۰۶ آبان ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۹۰۸۴۲۵ سرخط اخبار

معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد هدف استراتژیک دهلی نو در آینده کاهش واردات نفت از ایران است.

به گزارش فارس به نقل از هندوستان تایمز، آمریکا معتقد است که دولت هند یک استراتژی بلند مدت منعطف در زمینه کاهش واردات نفت از ایران اتخاذ کرده است و دو کشور درحال تدوین یک هدف استراتژیک مشترک در این زمینه هستند.

«ویلیام برنز» معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: من فکر می کنم که باید هند را درباره خطر ایران مسلح به سلاح هسته ای بیشتر متقاعد کنیم.

وی اظهار داشت: هند طی سال گذشته گام های موثری برای متنوع کردن منبع تامین نفت و انرژی خود برداشته است که بخشی از استراتژی درازمدت آن است و بخشی از آن کاهش وابستگی به خرید نفت از ایران است.

برنز با اشاره به گفتگوهای آمریکا و هند درباره انرژی در ماه سپتامبر گفت: دپارتمان انرژی آمریکا درحال بررسی اقداماتی است که باید درباره درخواست واردات نفت هند از آمریکا انجام دهد. من امیدوارم که ما به زودی درباره آن تصمیم بگیریم.

برنز اضافه کرد که دولت هند مایل به متنوع کردن منابع تامین انرژی خود به ویژه از عراق و عربستان سعودی و همچنین آمریکای شمالی در صورت امکان در آینده است.

مقامات دهلی نو تاکنون درباره اظهارات ویلیام برنز واکنشی نشان نداده اند.

هند یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت ایران است و اعلام کرده است که واردات نفت از ایران را تحت فشارهای آمریکا قطع نخواهد کرد.

کلید واژه ها: آمریکا هند واردات نفت


نظر شما :