احتمال تعطیلی چند ماهه حج

۰۳ آبان ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۰ کد : ۱۹۰۸۳۱۲ سرخط اخبار

ئیس سازمان حج و زیارت از احتمال تعطیلی حج به خاطر اجرای طرح توسعه بیت الله الحرام و مسجد النبی خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد موسوی در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر در مکه مکرمه با بیان اینکه درباره آخرین وضعیت سهمیه های حج عمره ایران، گفت: تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت سهمیه های حج عمره مذاکراتی با مسئولان وزارت حج عربستان سعودی انجام شده است.
 
رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه این احتمال وجود دارد که به منظور توسعه بیت الله الحرام و مسجد نبی (ص) انجام حج عمره برای تمامی کشورها به مدت چند ماه متوقف شود، تصریح کرد: بر این اساس برخی اظهارنظرها درباره شرایط عمره امسال و سهمیه ها به جا نبوده و ای کاش این اظهارات انجام نمی شد.
 
مشاور رئیس جمهور در پاسخ به طرح سازمان حج و زیارت برای واقعی شدن سهمیه های حج عمره، اظهار داشت: آنچه که به مردم قول داده ایم آن است که هدفمندی سهمیه های حج عمره را در دستور کار قرار داده ایم.
 
این مقام مسئول با یادآوری اینکه فعلا امکان هدفمندی سهمیه های حج تمتع در دستور کار نیست، بیان کرد: در مرحله اول باید امکان واقعی و شفاف شدن سهمیه های حج عمره را اجرا کنیم.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد متقاضیان انجام حج عمره در ایرن به حدود ۶ میلیون نفر افزایش یافته است، بیان کرد: از این رو به عنوان رئیس سازمان حج و زیارت قصد دارم نورافکن ها را روشن کنیم تا همه زوایای حج تمتع روشن شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد موسوی، تاکید کرد: امیدوارم این شفاف سازی در راستای خدمت رسانی و پاسخگویی به مردم و ملت شریف ایران رنگ و بوی سیاسی به خود نگیرد و برخی از این موضوع به عنوان یک تسویه حساب جناحی نگاه نکنند تا بتوانیم آن را اصلاح کنیم.
 
رئیس سازمان حج همچنین در خصوص واقعی شدن سهمیه های حج تمتع، توضیح داد: در این رابطه چون سازمان حج متولی اصلی نبوده نمی توان در شرایط فعلی اقدامی برای واقعی شدن سهمیه ها انجام داد.
 
این عضو شورای عالی حج همچنین درباره مطرح شدن بحث تفاهم نامه حج امسال در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: متاسافانه امسال برگزاری مناسک حج برای زائران ایرانی در سرزمین وحی با استرس هایی همراه بوده است.
 
وی با اشاره به برگزاری هرچه باشکوه تر دو دوره دعای کمیل در مدینه منوره، توضیح داد: امسال باشکوه ترین و با نظم ترین دعای کمیل را زائران ایرانی در جوار مسجد نبی (ص) و ائمه بقیع (ع) برگزار کرده اند.
 
مشاور رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در حج تمتع سال جاری هم مراسم برائت از مشرکان با شکوه تر از سال های گذشته برگزار خواهد شد، تبیین کرد: قراردادی هم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره آن بحث دارند در زمان ریاست من منعقد نشده است.
 
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه رئیس سابق سازمان حج باید درباره این قرارداد پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: اما همچون سال های گذشته نحوه اجرای این قرارداد بعد از موسم حج قرارداد با حضور مقامات و مسئولان بلند پایه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کلید واژه ها: حج سهمیه عمره سازمان حج سهمیه های حج عمره های حج سهمیه های حج های حج عمره حج و زیارت حج و زیارت سازمان حج و و زیارت سهمیه های حج عمره سازمان حج و زیارت شدن سهمیه تمتع حج تمتع


نظر شما :