هشدار اخضر ابراهیمی به کشورهای منطقه

۲۷ مهر ۱۳۹۱ | ۰۱:۴۰ کد : ۱۹۰۸۱۰۳ سرخط اخبار

نماینده ویژه مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه با ابراز نگرانی از سرایت بحران سوریه به دیگر کشورها تاکید کرد: کشورهای منطقه باید بدانند بحران برای همیشه در مرزهای سوریه باقی نمی ماند.
به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، مارتین نسیرکی سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری ظهر چهارشنبه با بیان این مطلب از قول اخضر ابراهیمی افزود: نماینده ویژه مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه چهارشنبه با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه لبنان دیدار کرد.
وی افزود: اخضر ابراهیمی در جمع خبرنگاران در بیروت گفت، دیدگاه ها و نگرانی های مقامات لبنانی را شنیده و درباره درخواست دبیرکل سازمان ملل برای آتش بس از سوی دولت سوریه و واکنش مثبت گروه مخالف نیز مذاکراتی داشته است.
نسیرکی گفت: اخضر ابراهیمی نیز مانند دبیرکل سازمان ملل از همه کشورها می خواهد شرایط فراهم آوردن سلاح را به دو طرف در سوریه، متوقف کنند.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: اخضر ابراهیمی تاکید دارد که بحران سوریه باید حل و فصل شود در غیر اینصورت به کشورهای دیگر سرایت می کند و همه را از پا درمی آورد.
نسیرکی در بخش دیگری از سخنانش درباره حمله ای که ماه گذشته به کنسولگری آمریکا در بندر بنغازی لیبی شد، افزود: مقامات آمریکایی و لیبیایی در حال بررسی این موضوع هستند.
در این حمله سفیر آمریکا در لیبی به همراه سه آمریکایی دیگر کشته شدند.


نظر شما :