توصیه های رئیس جمهور به سفرا

۱۹ مهر ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۸ کد : ۱۹۰۷۸۰۸ سرخط اخبار

پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت:

احمدی نژاد سفرای کشورمان در سایر کشورها را به صداقت در رفتار و داشتن نگاه جامع و جهانی توصیه کرد و گفت: باید با حفظ عزت و کرامت ملت ایران راه های گسترش سطح مناسبات جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها را بررسی و در آن مسیر تلاش کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، محمود احمدی نژاد عصر روز (سه شنبه) در دیدار سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دانمارک، آذربایجان، قرقیزستان، کره شمالی، مالزی، عمان، قطر، تانزانیا، سیرالئون و مالی با بیان اینکه از منظر جمهوری اسلامی ایران همه کشورها و ملت ها دارای اهمیت هستند، گفت: سفرای جمهوری اسلامی باید به این موضوع که نماینده ملتی پرآوازه در جهان هستند باور و اعتقاد قلبی داشته باشند و از این منظر سطح برخورد، نوع نگاه و ادبیات سفرا متأثر از تاریخ، عظمت، فرهنگ، جایگاه و تمدن ملت ایران خواهد بود.

احمدی نژاد با بیان اینکه سفرا باید در مأموریت خود به این نکته توجه داشته باشند که از طرف دولتی مأموریت دارند که در دنیا به نوع خاصی از ادبیات، نگاه و اندیشه شناخته شده که مورد استقبال عموم قرار گرفته است، گفت: ادبیات دولت نهم و دهم برای اندیشه و قلوب ملت ها، نگاه و تفکری مطلوب است و باید سفرای جمهوری اسلامی در شأن نگاه این دولت که نگاهی جهانی است کار و فعالیت کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران برای همه دولت ها و ملت ها احترام قائل بوده و این جدای از مرسومات تشریفاتی، نگاهی عمیق و محتوایی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به همه کشورهایی که آنها را به رسمیت شناخته و در نزد مردم آن کشور مشروعیت دارند، احترام گذاشته و به آنها علاقه دارند.

احمدی نژاد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال فریبکاری، سلطه و چپاول ثروت سایر ملت ها نبوده و از پیشرفت و رفع مشکلات دیگر ملت ها خوشحال خواهد بود و این یک موضوع اعتقادی است.

 احمدی نژاد با بیان اینکه باید از صمیم قلب خواهان سعادت و رفاه ملت ها باشیم، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار سعادت، رفاه و پیشرفت برای همه ملت هاست و ملت ها باید در نگاه ما صداقت و لطف و محبت حقیقی را مشاهده کنند و این نگاه برگرفته از راه و رسم پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است که خواستار عدالت، کمال و رفاه برای همگان بودند.

احمدی نژاد تصریح کرد: سفرای جمهوری اسلامی ایران باید به گونه ای اعتمادسازی واقعی داشته باشند که همگان باور داشته باشند که ایران اسلامی از عزت، پیشرفت و استقلال آنها خرسند خواهد بود.

وی سفرای جمهوری اسلامی ایران را به داشتن نگاه جهانی در مسائل و موضوعات مختلف توصیه و خاطر نشان کرد: اگر در مسائل گوناگون جهان نگاه جامع و کلان وجود نداشته باشد، نمی توان تجزیه و تحلیل و در نتیجه رفتار درستی داشت.

رئیس جمهور افزود: در یک نگاه جهانی عاقلانه اگر همه کشورها مستقل، آزاد و پیشرفته باشند، این به نفع ما خواهد بود چرا که در این شرایط برآیند تصمیمات فطری ملت ها مثبت است.

احمدی نژاد گفت: سفرا باید به حدی با کرامت و صداقت برخورد کنند که همه ملت ها را به راه و منش جمهوری اسلامی باز گردانند.

رئیس جمهور یکی دیگر از عرصه هایی که سفرا می توانند اقدامات مثبت و تأثیرگذاری داشته باشند را فعالیت در حوزه فرهنگی دانست و گفت: برگزاری هفته های هنر، فیلم و برپایی نمایشگاه های میراث فرهنگی در دیگر کشورها می تواند علاوه بر معرفی فرهنگ متعالی ملت ایران به دیگر ملت ها، منافع اقتصادی نیز داشته شود.

احمدی نژاد همچنین با تأکید بر لزوم اقدامات فرهنگی در زمینه شناساندن جاذبه های گردشگری ایران، اظهار داشت: بسیاری از مردم جهان با تبلیغات نادرستی که وجود دارد، حقیقت ایران را نمی شناسند بنابراین باید به گونه ای برنامه ریزی شود که آنها بتوانند با حضور در ایران این حقایق را از نزدیک مشاهده کنند.

رئیس جمهور با اشاره به ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد وظیفه سفرا را در طول این دوران بسیار سنگین دانست و گفت: باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد تا جنبش عدم تعهد از ساختار و نهادهای مستحکمی برخوردار شده و کشورهای عضو ملت ایران را دلسوز خود بدانند.

 احمدی نژاد رسیدگی به امور ایرانیان مقیم خارج از کشور را از دیگر وظایف و مسئولیت های سفرا در دوران مأموریت شان برشمرد و تصریح کرد: جمع کثیری از ایرانیان خارج از کشور همراه و موافق آرمان های جمهوری اسلامی ایران هستند به گونه ای که در موضوع هسته ای، غربی ها خلع سلاح شده و نتوانستند از ایرانیان خارج از کشور علیه کشورمان استفاده کنند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید دلسوز همه ایرانی ها باشیم، گفت: نباید حلقه اتصال دل ایرانیان با ایران و آرمان های انقلاب قطع شود و آنها در هر کشوری صرف نظر از هرگونه اندیشه و تفکر، سفارت ایران را پناهگاه اصلی خود بدانند و این مسئولیتی است که سفرا عهده دار آن هستند.

احمدی نژاد در ادامه این جلسه در خصوص چگونگی تعامل و گسترش سطح مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کشورهایی که سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران قرار است دوران ماموریت خود را در آنجا آغاز کنند، توصیه ها و راهکارهایی را ارائه کرد.

پیش از سخنان رئیس جمهور نیز سفرای جدید کشورمان گزارشی از شرایط موجود در کشورهای محل خدمت خود و برنامه هایشان در جهت گسترش سطح مناسبات و روابط ارائه کردند.

کلید واژه ها: جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران ملت ها سفرای سفرا ملت ایران سفرای جمهوری باید به ایرانیان سفرای جمهوری اسلامی


نظر شما :