عباس: احمدی‌نژاد باز هم من را دعوت می کند

۱۸ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۱:۱۳ کد : ۱۹۰۶۵۴۸ سرخط اخبار

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام اینکه این تشکیلات تنها نهاد رسمی و قانونی در فلسطین است که باید از سوی کشورهای جهان به رسمیت شناخته شود، تاکید کرد تا زمانی که حماس به برگزاری انتخابات تن ندهد هیچ گونه مذاکره ای با این جنبش انجام نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله در یک کنفرانس خبری با مشارکت خبرنگاران تاکید کرد، مادامی که حماس با برگزاری انتخابات در غزه و دیگر مناطق فلسطین موافقت نکند هیچ گونه مذاکره ای با مقامات این جنبش نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ما در قطر و قاهره بر سر برگزاری انتخابات با حماس توافق کردیم اما زمانی که هیات انتخابات به غزه رفت با کارشکنی های زیادی از سوی جنبش حماس مواجه شد و آن ها هیات انتخابات را اخراج کردند. اما حماس باید بداند انتخابات یعنی آشتی و تا زمانی که انتخابات برگزار نشود آشتی ملی معنایی نخواهد داشت.

وی با اشاره به دعوت از مقامات حماس از سوی برخی کشورها گفت: اسماعیل هنیه (نخست وزیر دولت حماس) نه نخست وزیر است و نه نخست وزیر برکنار شده و ما تنها نهاد قانونی و رسمی هستیم که باید از سوی کشورها به رسمیت شناخته شود.

محمود عباس ادامه داد: هر کشوری می تواند از رهبران حماس دعوت کند اما هیچ کشوری حق ندارد از آن ها به عنوان نماینده ملت فلسطین دعوت کند و ما با این مساله به طور کامل مخالفیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به سفر خود به تهران برای مشارکت در نشست سران کشورهای عدم تعهد گفت: ما از سوی مقامات ایرانی برای مشارکت در این کنفرانس دعوت شدیم اما تاکید کردیم در صورتی که هنیه دعوت شود در این کنفرانس شرکت نمی کنیم.

وی ادامه داد: ما به نشست تهران رفتیم و تصمیم داشتیم در صورت حضور هنیه و یا مقامات حماس کنفرانس را ترک کنیم اما هیچ یک از مقامات حماس در این کنفرانس شرکت نکردند و ما در آنجا مذاکراتی با محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران داشتیم.

عباس هم چنین اعلام کرد در مذاکراتش با احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران از وی خواسته تا مذاکرات فتح و حماس را به تهران منتقل کنند و در آنجا به مذاکره بپردازند اما این مساله مورد قبول تشکیلات خودگردان قرار نگرفته است.

وی همچنین عنوان داشت: پس از مذاکرات با احمدی نژاد قرار شد بعد از نشست کشورهای عضو عدم تعهد بار دیگر احمدی نژاد برای مذاکره و گفت وگو، از من برای سفر به تهران دعوت کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به تصمیم این تشکیلات برای رفتن به سازمان ملل نیز گفت: ابتدا قصد داشتیم عضویت در شورای امنیت را به دست آوریم اما از آنجایی که نتوانستیم موافقت کشورهای عضو را تا حد نصاب لازم به دست آوریم و می دانستیم در آنجا نیز با وتو مواجه خواهیم بود از این تصمیم نیز صرفه نظر کردیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: ما قصد داریم 27 ماه جاری (سپتامبر) به سازمان ملل برویم تا مساله عضویت در سازمان ملل را به عنوان کشور ناظر مطرح کنیم اما مساله عضویت در این سازمان به عنوان کشور عضو منتفی نشده و در آینده پیگیری خواهد شد.

وی گفت: 133 کشور ما را به رسمیت می شناسند و ما در کشورهای زیادی سفارتخانه داریم اما با این وجود آمریکا همچنان با عضویت ما مخالف است ولی ما از تلاش های خود برای عضویت در سازمان ملل از پای نخواهیم نشست.

کلید واژه ها: حماس تشکیلات خودگردان فلسطین


نظر شما :