نتانیاهو: ایران همانند آلمان نازی است!

۳۱ فروردین ۱۳۹۱ | ۲۳:۱۲ کد : ۱۹۰۰۲۴۸ سرخط اخبار


در ادامه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای موجه نشان دادن ادعاهای خود درباره «تهدید ایران»، مقامات این رژیم می‌کوشند با دستاویز قرار دادن موضوع «هولوکاست» و مقایسه جمهوری اسلامی ایران با آلمان نازی، برای تبلیغات خود مشروعیت بخرند.

به گزارش «تابناک»، شب گذشته، مراسم سالانه یادبود هولوکاست در اسرائیل برگزار شد و مقامات اسرائیلی با سخنرانی در این مراسم، نوک پیکان حملات خود را متوجه ایران کردند.

روزنامه «تایمز اسرائیل» با بیان این خبر نوشت: بنیامین نتانیاهو با طرح ادعای پیروی از مسیر رهبران یهودی در اروپا ـ که برای طرح هشدار علیه نقشه‌های ضدیهودی هیتلر تلاش کردند ـ از مراسم دیشب برای هشدار درباره خطرات بمب هسته ای ایران استفاده کرد.

به نوشته این روزنامه، هرچند بسیاری از نتانیاهو به دلیل مقایسه دولت ایران با نازی‌ها انتقاد کرده‌اند، وی بر این باور است که جلوگیری از حمله هسته‌ای ایران به اسرائیل، بهترین راه برای بزرگداشت کسانی است که در هولوکاست کشته شدند. 

وی همچنین در مراسم دیشب، بار دیگر بر ادعاهای پیشین خود در تشبیه دولت ایران به آلمان نازی تأکید کرده است.

نتانیاهو در همین باره گفته است: «من می‌دانم کسانی هستند که از گفتن حقایق آزاردهنده‌ای مانند این خشنود نیستند. آنان ترجیح می‌دهند ما از ایران به عنوان یک تهدید وجودی سخن نگوییم و افزون بر این، ادعا می‌کنند که این گفته، حتی اگر درست هم باشد، تنها موجب اشاعه ترس و نگرانی می‌شود».

وی در ادامه مدعی شده است: «کسانی که تهدید ایران را توهم یا مبالغه می‌دانند، هیچ چیز از هولوکاست نیاموخته‌اند».


پس از نتانیاهو، «شیمون پرز»، رئیس‌جمهور اسرائیل نیز سخنرانی کرده و ادعاهایی مشابه را درباره ایران مطرح نموده است. 

پرز در این باره گفته است: «ایران در مرکز تهدیدات علیه اسرائیل قرار داد و مرکز تروریسم است. ایران همه دنیا را تهدید می‌کند».

وی افزوده است: «بشریت، انتخابی جز فراگرفتن درس‌های هولوکاست ندارد؛ ایستادگی در برابر تهدیدات وجودی، بیش از آنکه خیلی دیر شود».

اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی، شاهد دیگری بر این است که مقامات این رژیم، از تهدید ایران به مانند یک عامل تبلیغاتی برای ارضای افکار عمومی داخلی خود بهره می‌گیرند. در حقیقت، آنان با تلاش برای نزدیک کردن موضوع ایران به اسطوره‌هایی که دولت نامشروع اسرائیل را شکل داده، در پی تضمین تداوم حمایت درونی از خود هستند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که بسیاری در خود اسرائیل، با انتقاد شدید از این گونه تشبیهات، آنها را اظهاراتی عوام‌فریبانه و خطرناک برای امنیت روانی مردم می‌دانند.

نظر شما :