ایرانیان قهرمان مذاکرات طولانی مدت هستند

۳۰ فروردین ۱۳۹۱ | ۰۱:۵۶ کد : ۱۹۰۰۱۸۹ سرخط اخبار

رییس دوره‌یی اتحادیه اروپا اعلام کرد تا ایران به درخواست‌ها درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌یی‌اش عمل نکند، تحریم‌ها علیه این کشور لغو نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر از گپنهاگ گزارش داد: ویلای سندای، وزیر امور خارجه‌ی دانمارک که کشورش ریاست دوره‌یی اتحادیه‌ی اروپا را عهده‌دار است روز دوشنبه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا ممکن است در حالی که مذاکرات با ایران ادامه دارد، تحریم‌ها قطع شود، گفت: فکر می‌کنم اگر به ایرانی‌ها بگویم ممکن است بخشی از تحریم‌ها لغو شود، وضعیت بسیار خطرناکی ایجاد خواهد شد.

وی مدعی شد: آن‌ها قهرمان جهان در انجام مذاکراتی بسیار طولانی مدت هستند که راه به جایی نمی‌برند.

به گزارش ایسنا علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا به کشورهای غربی توصیه کرد: در فاصله باقی‌مانده تا مذاکرات بغداد در جهت اعتمادسازی حرکت کرده و در این مسیر نسبت به رفع تحریم‌ها اقدام کند.

او ادامه داد: غرب اگر می‌خواهد اعتمادسازی کند باید اعتمادسازی را در عرصه تحریم آغاز کند؛ زیرا این اقدام می‌تواند روند به نتیجه رسیدن مذاکرات را تسریع کند. درست است که امکان دارد روند لغو تحریم‌ها فرآیندی طولانی داشته باشد، اما دلیلی بر طولانی بودن آن وجود ندارد. اگر حسن نیت باشد بسیار راحت می‌توان این فرآیند را طی کرد و ما این آمادگی را داریم که بسیار سریع و به راحتی و حتی در نشست بغداد تمام موضوعات را حل کنیم.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: در این صورت اعتمادسازی بیش‌تری خواهد شد و در می‌یابیم که آن‌ها در اقدام‌شان صادق هستند.


نظر شما :