بازداشت ۴ ژنرال ارشد ارتش ترکیه

۲۹ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۶:۲۶ کد : ۱۹۰۰۱۵۵ سرخط اخبار

مقامات امنیتی ترکیه چهار ژنرال بلندپایه ارتش این کشور را به اتهام دست داشتن در کودتای 1997 دستگیر کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه اماراتی الاتحاد، مقامات امنیتی ترکیه چهار ژنرال ارشد ارتش این کشور را از جمله معاون سابق رئیس ستاد ارتش ترکیه را به اتهام دست داشتن در کودتای 1997 که باعث کنار رفتن نجم‌الدین اربکان، اولین نخست‌وزیر اسلام‌گرای این کشور شد، بازداشت کردند.

روز شنبه دادگاه آنکارا به منظور ممانعت از فرار این چهار تن حکم بازداشت آنها را صادر کرده بود و دستور داد تا بازجویی از این افراد برای روشن شدن مشارکتشان در براندازی نجم‌الدین اربکان آغاز شود.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز گزارش داد که در دو روز گذشته 18 تن از نظامیان ارشد این کشور در رابطه با کودتای 1997 دستگیر شدند و از آنجایی که بر اساس قوانین ترکیه مظنونین چنین پرونده‌هایی نمی‌توانند به قید وثیقه آزاد شوند، ممکن است بازداشت بدون محاکمه آنها ماه‌ها به طور بینجامد.

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه نیز روز دوشنبه در سخنانی با تهدید کودتاچیان تصریح کرد: کسانی که باعث شوند ترکیه بهای سنگینی بپردازد و به کشور آسیب برسانند، یقینا سزای کار خود را خواهند دید و در دادگاه محاکمه خواهند شد.

وی در این سخنان با اشاره به عاملان کودتا گفت: همگان باید بدانند که ترکیه دیگر آن ترکیه گذشته نخواهد بود و کسی دیگر نخواهد توانست در کشور کودتا کند.


نظر شما :