تازه ترین بیانیه اعراب علیه ایران

۳۰ آذر ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۳ کد : ۱۸۹۶۳۴۷ سرخط اخبار
سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان سی‌ودومین نشست خود در ریاض بیانیه‌ای ضد ایرانی تصویب کردند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه المنار، سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته در این بیانیه نسبت به آن‌چه «دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عضو» نامیدند، ابراز نگرانی کردند.
آن‌ها در این بیانیه از ایران خواستند تا از این «سیاست‌ها و پیاده‌کردن آن» خودداری کنند.
سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ادامه این بیانیه ادعا کردند: برنامه‌ هسته‌یی ایران و دستاوردهای آن را با نگرانی بسیار پیگیری می‌کنند.
آنها هم‌چنین بر اهمیت تعهد ایران به همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و عاری‌سازی خاورمیانه از جمله خلیج (فارس) از سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌یی تاکید کردند.
در این بیانیه بار دیگر اتهام اخیر به ایران برای اقدام به ترور تکرار شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه‌ الحیات چاپ لندن، هم‌چنین سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان بعد از پایان سی‌ودومین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از ایران خواست تا به کشورهای خلیج فارس احترام بگذارد.
وی در ادامه رسانه‌های ایرانی را به آن‌چه «اهانت» به شهروندان عرب نامید، متهم کرد و برگزاری مانورهای نظامی ایران در آب‌های منطقه‌یی را نشان‌دهنده حسن نیت ایران ندانست. الفیصل هم‌چنین نسبت به مذاکره با ایرانی‌ها در هر سطحی اعلام آمادگی کرد و در عین حال تهدید کرد:‌ هر گام ایران، با برداشتن دو گام از سوی کشورهای خلیج (فارس) همراه خواهد بود.
وی در ادامه مدعی شد که سیاست‌های ایران موانعی را در برابر ایجاد صلح در منطقه ایجاد می‌کند.
این اظهارات خصمانه در حالی مطرح می‌شود که مقامات رسمی کشورمان بارها خاطرنشان کرده‌اند که ایران در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی‌کند و در عین حال بر استقلال کشورهای منطقه با حفظ اتحاد منطقه‌ای تاکید دارد.



( ۱ )

نظر شما :