روسیه: ایران توانایی ساخت موشک‌های قاره‌پیما را ندارد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۰۸ کد : ۱۲۹۳۶ سرخط اخبار

یکی از افسران ستاد کل ارتش روسیه گفت نه ایران و نه کره شمالی توانایی ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را ندارند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری شینهوا،‌ "ویچیسلاو کندراشوف " در کنفرانسی که با موضوع دفاع ضد موشکی دیروز جمعه برگزار شد گفت این دو کشور تا کنون قادر به توسعه توانایی موشکی که بتواند به آمریکا یا کشورهای عضو ناتو برسد نبوده‌اند.

وی تاکید کرد ایران و کره شمالی درحال توسعه موشک‌های تاکتیکی بوده‌اند اما باید راه طولانی برای رسیدن به یک موشک بالستیک قاره پیما طی کنند به خصوص با یک کلاهک هسته‌ای.

این افسر ارشد روس ادامه داد: اگر بخواهیم از روی توانمندی‌های کنونی ایران و کره شمالی قضاوت کنیم، این امر از لحاظ فنی غیرممکن است.

کندراشوف همچنین تاکید کرد که ستاد کل ارتش روسیه به این امر نرسیده است که پیونگ یانگ یک موشک دوربرد در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه فناوری‌های موشکی کره شمالی و دیگر کشورها بیشتر به عنوان یک ژست سیاسی بوده است، افزود: پتانسیل موشکی کره شمالی ناچیز است و نمی‌تواند تهدیدی برای کشورهای همسایه آن باشد.

اظهارات این مقام ارتش روسیه در واقع تکذیب گزارش هفته گذشته خبرگزاری رویترز است که مدعی شد گزارشی محرمانه از سازمان ملل در اختیار دارد که بر اساس آن ظاهرا کره شمالی و ایران به طور منظم فناوری موشک‌های بالستیک را مبادله کرده‌اند.


( ۸ )

نظر شما :

سعید ۰۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۶:۲۲
انشاله ایران یک موشک قاره پیما بسازه تا روسیه چشمش کور بشه که میگه ایران نمی تونه موشک قاره پیما بسازه موشک قاره پیما هم مثل موشک برای ایران مهم و حیاطی است ایران باید موشک قاره پیما داشته باشد که اگر امریکا یک زمانی بهش حمله کرد بتونه از خودش دفاع کند