تلاش سنا برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۹ کد : ۱۲۸۰۵ آمریکا
هدف این تحریم‌ها ممنوعیت واردات بنزین به ایران و محدود ساختن روابط بانک‌های خارجی با صنعت موشکی و هسته‌ای ایران بود. برمن، سناتور دمکرات حامی تحریم‌های پیشنهادی سنا مدعی شد ایران در تلاش برای دستیابی به تکنولوژی سلاح هسته‌ای است و تحریم‌های تازه می‌تواند در محدود‌تر کردن این فضا نقش داشته باشد
تلاش سنا برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران
دیپلماسی ایرانی: به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس این احتمال وجود دارد که جمهوری اسلامی به پیشنهاد مجلس سنا آمریکا با دور تازه‌ای از تحریم‌ها با هدف باز گرداندن تهران به میز مذاکره مواجه شود.

ایلنا رز لتینین، سناتور جمهوریخواه از ایالت فلوریدا که ریاست کمیته امور خارجی سنا را برعهده دارد، و یک سناتور دمکرات طرحی را پیشنهاد کردند که به موجب آن نقض کنندگان حقوق بشر با مجازات‌هایی شامل ممنوعیت نقل و انتقال‌های مالی و صدور ویزا مواجه می‌شوند.

در این طرح همچنین ممنوعیت اقامت و ورود دیپلمات‌های ایرانی در فاصله 25 مایلی نیویورک و واشینگتن مطرح شده و ممنوعیت‌هایی برای شرکت‌های خارجی در ارتباط با سپاه پاسداران ایران نیز در نظر گرفته شده است.

بنا بر ادعای این گزارش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کنترل شماری از پروژه‌های هسته‌ای و موشکی ایران را بر عهده دارد. گفته می‌شود که طرح تحریم‌های جدید سنا بر مبنای تحریم‌های سال گذشته کنگره شکل گرفته است که با اجماع کامل به امضاء باراک اوباما رسید.

هدف این تحریم‌ها ممنوعیت واردات بنزین به ایران و محدود ساختن روابط بانک‌های خارجی با صنعت موشکی و هسته‌ای ایران بود. برمن، سناتور دمکرات حامی تحریم‌های پیشنهادی سنا مدعی شد ایران در تلاش برای دستیابی به تکنولوژی سلاح هسته‌ای است و تحریم‌های تازه می‌تواند در محدود‌تر کردن این فضا نقش داشته باشد.

 

نظر شما :